عالمى الإلكترونى

فيمتو محاولة للتزكيه عن معرفتى الإلكترونيه المتواضعه لعلها تفيد ،فالوعى الإلكترونى لازم لكل فرد فى المجتمع وليس حكر للمهندسين او المبرمجين


فى تحديثات اتعملت لبلوجر من حوالى شهر ونسيت اكتب عنها خالص
بس لازم يكون البلوج فى وضع ال

Blogger Draft

ادخل ع اللينك بتاع البلوجر درافت عادى هتدخل عادى على ال
Dash board
وتعمل صح على الاختيار الى فوق ده




من ضمن التحديثات المهمه جدا الى اتعملت انك تاخد نسخة احتياطيه من البلوج
البوستات كلها بالتعليقات وتحفظها عندك على جهازك وعشان تقدر تعمل الخطوة هتختار

Dashboard -> Settings -> ُExport
هيظهر عندك نافذة زى دى



وبكده تبقا اطمنت ع نسخة احتياطية للبلوج عشان لو حصل اى ظرف

وفى حالة انك حبيت تسترجها هتختار
import
--

11 comments

  1. Anonymous  

    شكرا هنادي علي الطريقه , بس انا بدعوكي انك تجربي الوردبريس
    انا جربت بلوجر بس معجبنيش اوي , بس حركه حلوه

  2. هوندا  

    انا جربته بالفعل كنت عامله نسخه اتحتياطيه عليه

    بس البلوجر مناسب ليا حاليا وبيط يعنى مش محتاجة امكانيات كبيرة اوى كمان البلوجر أمن بكتتتير من الورد بريس لحد ماجيبلى دومين ان شاء الله

  3. Mahmoud25x  

    الف شكر يا هنادى معلومة حلوة جدا :)

  4. http://kasperb4.blogspot.com/  

    جامدة جدا والله ووفرت عليا كتييير

    الف شكر يا هنادي
    جزاك الله خيرا

  5. هوندا  

    وجزاكم مثله اى خدمه

    ;D

  6. eman  

    جزاكى الله كل خير يا هوندا معلومه افادتنى كثتر

  7. هوندا  

    وجزاكم مثله اايممى

  8. في الكتب  

    رائع واكثر من رائع مدونة ممتازة بمعنى الكلمة
    http://felkotob.blogspot.com/

  9. وفاء بركات  

    جزالك الله خيرا انا بجد كنت خايفة لحسن انا تاعبت على بال ما كتبت البلوجر لسة هعمله تانى انا جربت وورد برس بس مش حلو الفيس مش مظبوط وشكل التعليقات غريب انا كنت مستريحة لبلوجر اكتر واتمنى زيارة مدونتى واسمع رأيك فيها

  10. Raghda Rashad رغده رشاد  

    الكلام جميل
    بس انا مش عندى الكلام ده كله
    اعمل ايه؟انا قلقت عالبلوج بتاعى

  11. صبرني يارب  

    الله يصلح حالك كنت هاقعد انقل الموضوعات بتاعتي فرادا

    ربنا يكرمك يارب حفظت مدونه ولسه الباقي

Post a Comment

Post a Comment

ايه رأيك؟

Subscribe to: Post Comments (Atom)